25 feb. 2008

Jurnalul căpitanului

ora 6.30 Iar e gălăgie. Oamenilor ăstora le lipseşte şi cea mai primitivă urmă de fineţe atunci când au o clanţă în mână. Politică, idei, actualitate, ce a făcut vecinul ieri, nevasta lui Năstase, vremea, Kosovo şi un parastas ce va să vie - cine îi ascultă ar crede că sunt redactori la Click!, 7plus, Liber-Tatea şi Can Can la un loc - toate la o cafea, o brânză, un ou sau un iaurt matinal. Şi cu toate că trezitul devreme nu-mi prieşte, găsesc că sunt totuşi simpatic.
ora 9.30 Staţia de metrou Crângaşi - lume destulă dar decentă. E gălăgie şi curent, vine un metrou vechi, zgomotos şi cu geamuri deschise - se păstrează gălăgia şi curentul din staţie. Uşile de pe partea dreaptă sunt mai silenţioase decât cele de pe stânga. Cred că recunosc pe cineva total absorbit de Compact Bucureşti (afli din mers) dar n-am ocazia să mă conving. Urmează staţia Timpuri Noi cu peronul pe partea dreaptă. Afară e soare, prea multă lumină... de trei săptămâni vreau să-mi iau ochelari de soare, dar ar fi prea trendy pentru mine. Sunt destul de simpatic şi fără ei.
ora 12.00 Staţia de metrou Universitate. E prea mult zgomot şi oamenii nu încap pe scară. Încep să-i urăsc. Şaormăria din pasaj a dat faliment. Săracii. Totuşi găsesc că sunt foarte simpatic.
ora 15.30 Tramvaiul 41 - şerveţele parfumate trei pachete la zece mii. Le vinde acelaşi individ care în trecut avea leucoplast cu rivanol două pachete la cinci mii sau lămpi de control două la cinci mii. Îl ştiu de aproape patru ani şi îmi dă impresia de mare bişniţar... adică om de afaceri. Panarame şi cocalari, pensionari şi muncitori împart acelaşi tramvai şi cumpără şerveţele parfumate trei pachete la zece mii... dar ce îmi pasă, găsesc că sunt destul de simpatic.
ora 16.00 Cad lat în pat şi se repetă scenariul de la ora 6.30. Şi totuşi găsesc că sunt foarte simpatic.
orele 17-24 Nu fac nimic. Cu siguranţă că sunt cel mai simpatic.


Şi totuşi, căpitane, ce zi e azi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Semnează-ţi comentariul alegând opţiunea "Nume/Adresă URL" dacă nu ai cont pe Blogspot/Google sau pe Wordpress. Te poţi semna cu id-ul Blogspot sau Wordpress dacă alegi opţiunea corespunzătoare. Nu-mi plac mesajele venite de la domnul 'Anonim'. Mulţumesc.